25.5.2010

memoirs of materialist

Photobucket

Mulle on muodostunut tietty tapa shoppailla ja arvioida haluamaani vaatetta. Ensin mietin tarkkaan pidänkö vaatteesta oikeasti vai sopiiko se ennemmin jonkun muun päälle. Yleensä se, että pidän vaatteesta ei tarkoita, että laittaisin vaatteen päälleni, saati, että se näyttäisi hyvältä päälläni:D Tämän jälkeen kartoitan vaatteen yhteensopivuuden muuhun vaatekaappiin nähden niin väriltään kuin malliltaankin. No monokromaattiseen vaatekaappiin pitäisi käydä kaikki värit mutta käytänkö oikeasti kukkahametta kertaakaan kun kaikki muut vaatteet ovat yksivärisiä ja viihdyn niissä varsin mainiosti. Nykyään jo pelkkä printti saa mun hälytyskellot soimaan, kirppikselle ja kaapin pohjalle on unohtunut niin monta t-paitaa, että nyt riitti. Ja lopuksi keksin kasan tekosyitä, miksi minun pitäisi juuri tähän vaatteeseen laittaa rahaa.Viimeinen vaihe on yleensä se kaikista hauskin ja helpoin kun hyvä pohjatyö on jo tehty;D

Photobucket

Mantra oikeastaan toimii, teen entistä harvemmin virheostoksia, tottapuhuen jokainen ostos Asoksen kevättakin jälkeen on ollut onnistunut. Heräteostoksetkin ovat jääneet aika vähälle tai sitten en suostu vaan enää puhumaan heräteostoista kun harkitsen ja punnitsen vaatetta ennen kassalle ryntäämistä. Jopa Lontoosta ostettua Paul's Boutiquen laukkua en uskalla haukkua heräteostokseksi, koska se käy täydellisesti vaatekaappini värimaailmaan ja on yksinkertaisesti ihana! Sitäpaitsi, eikös heräteostoksia yleensä kaduta jälkeenpäin?

Photobucket

Tosin olen varmaan aika guru huijaamaan itseäni ja uskottelemaan, että tätä tarvitsen eniten ikinä! Ja kai se on myönnettävä, että välillä sorrun ostamaan ihan vaan ostamisen ilosta, paatunut materialisti kun olen. Mutta vuoden alussa heitetty tavoite päästä huonoista ostostavoista eroon on huomattavasti lähempänä nyt kun tammikuussa! Baby steps.

kuvat (ultimate favourite editorial ever! VS Magazine) : Vilsbol De Arce ja Models.com

2 kommenttia:

brita kirjoitti...

hyvää edistystä! :D tuo kohta, missä mietitään vaatteen sopivuutta omaan vaatekaappiin on mulla vielä haussa... ostin esimerkiksi aivan ihanan neuletakin, josta pidän ja jota käyttäisin, mutta mulla ei vaan ole oikein mitään, mitä pitää sen kanssa enkä tiedä kannattaako alkaa koota toista vaatekaappia yhden neuletakin ympärille... :D mutta kyllä tämä tästä!

Suhkur kirjoitti...

Been there, done that! Etenki viime vuonna ku tuli ostettuu kaikkea ihan vaan koska kaikki briteissä oli uutta ja halpaa:D Kiva sit huomata joka päivä, että mulla ei oo mitään päällepantavaa! Mut mua on kyllä opettanu hirveesti noi lentoyhtiöiden painorajat, 20kilon matkalaukkuun ei mahdu kun lempivaatteita joita saa yhdisteltyä ristiin rastiin ja samaa tulee mietittyä siinä kassallaki, et onko tätä järkee roudata Skotlantiin vai jätänkö suosiolla kauppaan:D

Related Posts with Thumbnails