10.6.2010

draw til u drop

Hurahdin kouluprojektien takia jo vajaa pari vuotta sitten ihan täysillä muotilehtien sivuilla näkyviin kuvituksiin. Selailen säännöllisesti etenkin Agent Baueria ja sieltä Cassandra Rhodinia ja väreiltään psykedeelistä Stina Perssonia, suomalaista kuvittajista diggailen Laura Lainetta, jonka töitä käytän tosi usein koulutöitten taustatietoina.

Pari kuukautta sitten hurahdin muotikuvituksien lisäksi myös "perinteisimpiin" kuvituksiin, Kustaa Saksin (kuvat 2 ja 3) tiesin JLo:n Justsweet muotinäytöksen taustoista ja Klaus Haapaniemi (kuvat 1 ja 4) taas on tuttu Arabian Taika -astiastosta. Molemmat kuvittivat myös Windows 7 taustoja ja joku on oikeasti ihan myyty! Eilen, kun keräsin töissä materiaalia luentopohjaan, törmäsin taas kerran taiteilijoihin ja olen once again aivan myyty!


Kuvat on jotenkin ei niin minua, yksinkertaisesta ja monokromaattisesta kun yleensä pidän mutta joku näissä vaan on niin ihanaa! Mietin jo, että miten isona tuon Vogue -kuvan voisi printata britti-huoneen oveen...

5 kommenttia:

Julia kirjoitti...

Mahtavia nimiä mainitsit. Innostuin joskus vuosia sitten Stina Perssonista ja edelleenkin hänen työnsä jaksavat tehdä vaikutuksen. Laine, Saksi ja Haapaniemi taas ovat loistavia esimerkkejä siitä, miten ne suomalaiset vaan osaa ;) Jep, olen kuten sinä, ihan myyty!

Suhkur kirjoitti...

Noi on oikeesti niin mahtavia! Jännä toi suomalaisten kuvittajien menestyminen ulkomailla, musta oikeasti tuntuu että ne on ulkomailla ehdottomasti kuuluisampia kun suomessa, briteissä ainakin Laine ja Haapaniemi tunnetaan hyvin..

Anonyymi kirjoitti...

palaa takasin itä-suomen murteeseen. pois tuo mä ja mun, mie ja miun takas
! Pliis :)

-ridge

Anna kirjoitti...

Komppaan Riikkaa, et kuulosta yhtään iteltäs noitten mä- ja mun -muotojen kanssa! Tästähän keskusteltiin jo joskus aiemminkin! ;)

Suhkur kirjoitti...

Voi rakkaimpani, no worries, kyl mie vieläki puhun noin:D Ja sokerikuorrutusta oli kauheen vaikeeta kirjottaa murteella ni tein tarkotuksellisen linjavaihdon tän kanssa, harkittuja päätöksiä:D

Related Posts with Thumbnails